29 Mayıs 2012 Salı

Yulaflı Üzümlü Kurabiye

Çok hafif, pratik ve lezzetli. Çayın yanında vazgeçemeyeceğiniz bir tat olacağından eminim. Çocuklar da çok seviyorlar J.
Malzemeler:
4 su bardağı yulaf ezmesi (Dr.Oetker’in Vıtalıs karışık yulaf ezmelerinden meyveli, fındıklı, üzümlü gibi çeşitleri var. Ben örneğin iki bardak meyveli, iki bardak da üzümlü fındıklı gibi karışık yapıyorum çok güzel oluyor. İsterseniz sadece meyveli ya da üzümlü yapabilirsiniz).
Yarım su bardağı suda bekletilmiş kuru üzüm
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı un
1 su bardağı zeytinyağı (sıvı yağı da koyabilirsiniz ben her şeye zeytinyağı kullanıyorum ağır olmuyor)
2 çay kaşığı kabartma tozu
Bir tutam tuz
(İsteğinize göre içine dövülmüş ceviz, fındık ve keten tohumu koyabilirsiniz)

Yapılışı:
Öncelikle fırınımızı 190 derece de ısıtalım.
Ardından üzümlerimizin üzerine sıcak su koyup bekletelim.
Bir kapta yumurtaları ve şekeri güzelce çırpalım.
Üzerine unu, sıvıyağı, yulafları, kabartma tozunu, süzdürdüğümüz üzümleri ve tuzu ekleyip çırpmaya devam edelim.
Fırın tepsimize silikon pişiri koyalım.
Bir tatlı kaşığı ile 5 cm aralık bırakarak tepsimize dizelim.
10-15 dakika kadar pişirelim.

Afiyet olsun.

Sevgiyle kalınJ.


2 yorum:

  1. Oldukça sağlıklı bir tarif. Kurabiyeleri çok severim. Senin tarifini aldım. Deneyeceğim. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. İlginize çok teşekkur ederim. Begeneceginize eminim gerçekten çok hafif ve lezzetli. Şimdiden afiyet olsun.
    Sevgiyle kalin...

    YanıtlaSil