20 Mayıs 2012 Pazar

Beef Stroganoff

Beef Stroganoff Rus mutfağının en lezzetli yemeklerinden biridir. Orada yaşarken bol bol yeme fırsatım oldu. Gerçekten çok leziz bir et yemeği. Benim kullandığım tarif Sevgili Kuzenim Ayşegül’ün tarifidir. Çünkü inanın Moskova’da yediklerimden çok daha lezzetli ve pratik. Mutlaka denemelisiniz.


Malzemeler:
6 dilim bonfile
200-250 gr mantar (göz kararı ayarlaya bilirsiniz ben mantarını bol koyuyorum)
1 paket krema
10 adet kornişon turşu
2 yemek kaşığı soya sosu
1 yemek kaşığı zeytinyağı

Yapılışı:
Bonfileleri ince uzun şekilde (yarım parmak kalınlığında) doğrayalım.
Mantarlarımızı güzelce yıkayalım ve hafif kalın şekilde doğrayalım çok ince olmasın.
Kornişon turşumuzu ince uzun doğrayalım.
Yayvan ve geniş bir tencereye (pilav tenceresi gibi) 1 yemek kaşığı zeytinyağını koyalım.
Üzerine doğradığımız etlerimizi ekleyelim suyunu çekene kadar çok kısık ateşte pişirelim.
Etler suyunu çekince mantarları atalım yine kısık ateşte pişirelim.
Mantarlarda suyunu çekince (çok kuru olmasın dibinde biraz suyu kalsın) üzerine kremamızı ekleyelim.
Ardından 2 yemek kaşığı soya sosumuzu ekleyelim.
Bu arada turşularımızı avucumuza alalım suyunu güzelce sıkalım, çok tuzlu olmasın.
Krema hafif kaynayınca turşularımızı atalım biraz beraber pişirelim.
Ve işte hazır pilavla sıcak servis yapalım.
(Tuz kullanmadım soya sosu ve turşu olduğu için çok tuzlu olur. Tadına bakın arzu ederseniz koyun).


Afiyet olsun. Umarım beğenirsiniz:))

Sevgilerimle…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder