19 Mayıs 2012 Cumartesi

Biber Salçalı Chester

Hafif acılı çok lezzetli bir ikram. İçerisinde kaşar peynirinin olması ayrı bir tat katıyor. Ağızda enfes bir tat bırakıyor. Mutlaka denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler:
250gr margarin
1 kahve fincanı zeytinyağı
1 çorba kaşığı sirke
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı toz şeker
2 tatlı kaşığı biber salçası (biber salçanız çok acıysa 1,5 kaşık koyalım)
1 adet yumurta sarısı
4 su bardağı un
2 çay kaşığı tuz
2,5 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
Üzeri için:
1 adet yumurta sarısı
1 tatlı kaşığı çörekotu
1 tatlı kaşığı susam

Yapılışı:
Yumuşamış olan margarini ufak ufak doğrayalım.
İçine sirkeyi ilave edelim karıştıralım.
Ardından zeytinyağı, kabartma tozunu, toz şekeri, tuzu, biber salçasını,  kaşarpeyniri ve yumurta sarısını ilave edip güzelce karıştıralım.
Yavaş yavaş unu ekleyelim ve yumuşak kulak memesi kıvamında hamur elde edelim.
Hamurun ağzını kapatalım ya bir bezle örtelim ve 20 dakika bekletelim. (Ben bunun için gene Tupperware’in Maksi Miks hamur mayalama kabını kullanıyorum inanılmaz bir kap kesinlikle tavsiye ederim).
Hamuru açacağımız yere biraz un serpelim.
Bu arada fırınımızı 180 dereceye ayarlayalım ısınsın.
Hamurumuzu elimizle hafif incelterek, (yarım santim kadar)küçük kalıplarla ya da elimizle şekil verelim. (Bunun içinde Tupperware’in kurabiye kalıplarını kullanıyorum J).
Hamurlarımızı fırın tepsimize yerleştirelim (yapışmaması için yağlı kâğıt ya da silikon pişir koyalım).
Üzerlerine fırça ile yumurta sarısını sürelim, susam ve çörekotunu serpelim.
Önceden ısıttığımız fırına koyalım ve 25 dakika kadar pişirelim.

Çok beğeneceksiniz. Afiyet olsun.
Sevgilerimle…

5 yorum:

  1. Hayatım Ay-yıldız konseptine hayran oldum, çok anlamlı bi tarihte çok süper olmuş:) Kurabiyelerinin lezzeti zaten tartışılmaz. Ellerine sağlıkkk:)

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim hayatım beğenmene sevindim:)))

    YanıtlaSil
  3. harika
    ellerine sağlık
    mutlu haftalar canım

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkürler :)) sizede mutlu haftalar
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Jarika bayildim

    YanıtlaSil