15 Mayıs 2012 Salı

İç Bakla Salatası


Baharla birlikte iç baklada pazarlarda yerini almaya başladı. Kıştan cıktık ferah ferah limonlu, dereotlu bakla salatası nasıl güzel gelir simdi dimi. Pazarda görür görmez hemen aldım. Seviyorsanız eğer yiyebileceğimiz sadece iki ay Mayıs ve Haziran hemen alin derim. Gerçi ben baklayı bu mevsimde alıp buzluğuma atıyorum kişin çıkarıp afiyetle yiyorum. Eğer buzluğa atacaksanız tavsiyem alındığı gün atılması. Birde bu konuda oldukça hassas olduğum için ben Tupperware'in buzluk için olan Antarktika serisini kullanıyorum ilk gün ki tazeliğiyle saklıyor ve son derece sağlıklı buzluk kokusu olmuyor kesinlikle çok başarılı.
İç baklanın faydalarına gelince; Böbrek ağrılarını hafifletir, böbrek kum ve taslarının dökülmesinde yardımcı olur. İdrar yollarını temizler ve hazmı kolaylaştırır. Ayrıca göğüs hastalıklarına ve öksürüğe iyi gelir.
Bir de önemli nokta bakla bebeklere kesinlikle verilmemesi gereken bir sebzedir.
Bakla yedikten sonra alyuvarların parçalanmasıyla oluşan bir kansızlık hastalığına sebep olabiliyor. Ben olguma kesinlikle yedirmedim hala tadını bilmez.

İç bakla salatası;

Malzemeler:
6 kişilik
10 su bardağı su
1 kg iç bakla
3 yemek kasığı zeytinyağı
Yârim demet dereotu
5-6 adet taze soğan
1 adet limon suyu
3 çorba kasığı sirke
Tuz

Öncelikle tencereye suyumuzu koyalım bir taraftan kaynasın.
İç baklaları ayıklayalım eğer ayıklanmış aldıysanız güzelce yıkayalım.
Baklalarımızı kaynamış suyun içine koyalım yumuşayıncaya kadar haşlayalım.
Bu esnada dereotunu ve taze soğanımızı yıkayıp ince ince doğrayalım bir kenarda dursun.
Haşlanan baklalarımızı süzüp bir tabağa alalım üzerine dereotunu ve taze soğanı ekleyelim. Limonunu tuzunu sirkesini ve yağını da koyup karıştıralım. Afiyetle yiyelim leziz oldu. :)))

2 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Çok severim baklayı,ama slatasını hiç yapmamıştım..ellerine sağlık.çok güzel bir salata olmuş..sevgiler.www.nurlumutfakta.blogspot.com

    YanıtlaSil