17 Mayıs 2012 Perşembe

Orman Kebabı

Orman kebabı benim sık yaptığım bir yemektir. Çok lezzetli ve hafif oluyor. Ayrıca çok besleyici ve vitaminli benim oğlum bu yemeği çok sever. İçerisinde havuç ve patates de var pilavla birlikte harika oluyor. Bunu kuşbaşı etin yanı sıra kıymalı da yapıyorum. Oğlum küçükken kıymalı yapıp püre haline getiriyordum bayılıyordu.

Fakat sadece Nisan, Mayıs ve Haziran aylarında yararlanabiliyoruz bu güzel sebzeden. Bezelye vücuda enerji verir ve vücudu kuvvetlendirir. Çocuklar için çok faydalı bir sebze. Kasların gelişmesine yardım eder. Kansızlığa iyi gelir ve kan kanserine karşı koruyucudur. Bol miktarda protein, karbonhidrat, fosfor, potasyum ve A vitamini içerir. Bunun gibi birçok faydası vardır.

 Malzemeler:
1 kilo taze bezelye
Yarım kilo dana kuşbaşı (Kemikli kuzu etiyle de çok lezzetli oluyor)
3 adet havuç
3 adet patates
1 adet soğan
2 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz , kekik
Yapılışı:
Bezelyeleri güzelce ayıklayalım ve yıkayalım.

Soğanları soyup ince ince doğrayalım.Havuçları soyup küp şeklinde doğrayalım.Patatesleri de soyup küp şeklinde doğrayalım.Tencereye zeytinyağımızı koyalım kuşbaşı etlerimizi kavuralım.
Etlerin üzerine sıcak su koyalım yumuşacık olana kadar haşlayalım.
Etler suyunu çekince soğanları atalım kavuralım.Soğanlar kavrulunca bezelye, havuç ve patatesleri atalım sıcak su ve tuzunu ekleyelim.
Kaynayınca altını kısalım kısık ateşte sebzeler pişene kadar pişirelim.
Altını kapattıktan sonra kekik ekleyelim harika tat verir.
İşte bu kadar.  Pilavla servis yapalım.

 Afiyet olsun. Sevgiyle kalın:)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder