18 Mayıs 2012 Cuma

Havuçlu Kek

Veee!! işte hem besleyici, hem lezzetli, hem sağlıklı, hem vitaminli harika bir tat.
Ben bunu haftada bir mutlaka yaparım oğlumda eşimde bayılır. İçinde yumurtası, havucu, cevizi her şey var oğlum için çok besleyici. Havuç A,B,C,D ve E vitamini açısından çok zengindir. Bunun yanında birçok faydası vardır. Oğlumun çorbalarına da genelde katarım. Umarım hoşunuza giderJ.
Malzemeler:
4 yumurta
1 su bardağı zeytinyağı
3 su bardağı un
2 su bardağı şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 çay bardağı ceviz
1 çay bardağı fındık
2 su bardağı havuç rendesi
2 tatlı kaşığı tarçın

Yapılışı:
Yumurtalarımızı yıkayalım ve kurulayalım.
Çırpma kabımıza yumurtalarımızı ve şekerimizi ekleyelim ve köpürene kadar çırpalım.
Zeytinyağımızı ekleyelim çırpalım.
Fırınımızı 190 dereceye ayarlayalım ısınsın.
Ardından unu, kabartma tozunu, vanilyayı, tarçını ekleyelim ve çırpmaya devam edelim.
Havuç rendemizi, super şef’den geçirdiğimiz hafif iri ceviz ve fındığımızı ekleyelim.
Kalıbımızı yağlayalım ve tabanını unlayalım.
Karışımımızı kalıba dökelim ve fırına verelim.
Bıçak batırarak pişip pişmediğini anlayabiliriz.

Not: Kek kalıbı olarak Tupperware’in silikon kek kalıbını kullanıyorum. Yapışmaz olduğu için sadece ilk kullanımda yağlıyorsunuz bir daha yağlamaya gerek kalmıyor. Ağır ağır uzun surede muhteşem pişiriyor. Kesinlikle tavsiye ederim.

Afiyet olsun. Sevgilerimle…










2 yorum:

  1. Merhaba ben de tupperware kek kalıbından kullanıyorum baton kek kalıbımda sorun yaşamamıştım ama bu kek kalıbı her seferinde yapıştırdı. Yağlayarak da denedim olmadı kalıbın içinde kaldı kek. Nerede hata yapıyorum acaba biraz daha mı pişmesi gerekirken erken alıyorum keki fırından? Siz ne kadar sürede pişirdiniz?

    YanıtlaSil
  2. Bugün yine denedim ve kekin yine bir kısmı yapıştı uzun süre pişirdim ve 15 dakika da soğumasını bekledim nerede yanlış yapıyorum?

    YanıtlaSil