7 Haziran 2012 Perşembe

Siyah Beyaz Kurabiyeler

Yine uzun bir ara verdim. Her gün yeni ve farklı tarifler yapıp paylaşmak istiyorum. Fırsatlar yaratmaya, zaman ayırmaya çalışıyorum. Yapamadığım zaman çok mutsuz oluyorum. Fakat oğlum bu aralar o kadar yaramaz ki bana hiç fırsat vermiyor. Gündüzleri artık hiç uyumuyor hep dışarı çıkmak, oynamak istiyor. Akşam olunca ikimizin de pestili çıkıyor. Ama o gene de geç yatıyor. Üç tane kahve içtim sırf bu gece oturabilmek için. Ama harika tasarımlar yaptım zaman alsa da yavaş yavaş hepsini yapacağım:)). Oğlumun en sevdiği kurabiyelerden birini yaptım umarım begenirsiniz.

Malzemeler:
250 gr margarin
2.5 çorba kaşığı pudra şekeri
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
3. 5 su bardağı un
1 adet yumurta
2 çorba kaşığı kakao

Yapılışı:
Pudraşekerini ve oda ısısında yumuşamış olan margarinimizi hamur yoğurma kabımıza alalım ve krema kıvamına gelene kadar çırpalım.
Vanilyayı, kabartma tozunu ve yumurtayı ilave edip çırpmaya devam edelim.
Unumuzu yavaş yavaş ekleyelim ve kulak memesi kıvamına gelene kadar yoğuralım.
Hamuru iki eşit parçaya ayıralım. Birine kakaomuzu ekleyelim ve yoğuralım.
Hamurların üzerini örtelim ve 20 dakika bekletelim.
Sonra her iki hamurdan küçük parçalar koparalım.
Her ikisini de ayrı ayrı top şeklinde yuvarlayalım.
Bir kakaolu birde sade hamurdan alalım üst üste koyup iki elimizin arasında yuvarlayarak birbirine karıştıralım.
İki renk hamurumuzun üzerine hafif şekilde bastıralım ve yağlanmış tepsimize dizelim.
Yaklaşık 15 dakika fazla pembeleşmeden pişirelim.

Afiyet olsun.
Sevgiyle kalınJ


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder